דלג לתוכן

התמודדות הורית בזמן קורונה

הורים יקרים,

כולנו מתמודדים בתקופה זו עם ילדים והורים המושבתים משגרת יומם. כולנו מתמודדים עם אי וודאות דאגות  וחששות.

איך מתמודדים:

1 .ההורים כמתווכים: ילדים חווים את האירועים דרך "העיניים" של ההורים. כולנו

מפחדים מהלא נודע וככל שנצליח להרגיע את עצמנו נצליח להרגיע את הילדים.

זכרו שהמצב הזה זמני , חפשו את הדרך המרגיעה אתכם  (כן, גם ההורים זקוקים לעתים לזמן לעצמם) ושמרו על מעגלי התמיכה שלכם (משפחה מורחבת, חברים).

2 .שוחחו עם הילדים: אנחנו מוצפים במידע וילדים לא תמיד מצליחים לארגן את המידע. חשוב להתעניין: מה הם יודעים? מה הם שמעו? מה הם מרגישים / חושבים? האם הם מודאגים? חוששים? חשוב לארגן את המידע ולסיים בהרגעה: "אנחנו חזקים נעבור ביחד" ולהזכיר את כללי הזהירות (ההנחיות של משרד הבריאות).

  1. להגביל חשיפה לחדשות: אינטנסיביות של המידע מעצימה את הפחד. לחילופין, חשוב ללוות את החדשות בהסברים מרגיעים: "אתם רואים? יש מקומות שכבר התגברו על זה", "אמצעי הזהירות עוזרים לנו להתגבר על זה", "אם נוקטים בכל האמצעים אין מה לדאוג".
  2. לפעול .. לפעול .. לפעול: עשיה היא אחת הדרכים להרגיש שליטה. ליצור עם הילדים סדר יום, למידה מכוונת, לחלק מטלות שעושים אותם ביחד (בישול, עזרה בהכנת הבית לחג, אמירת תהילים .. וכו') יחד עם זאת לשלב בסדר היום, זמן כיף, יציאה לגינה (כן, מותר לצאת החוצה), משחקים משותפים ויצירה.
  3. לא לפחד מרגרסיה (נסיגה): לעתים ילדים צעירים בתקופת לחץ מבטאים נסיגה

התפתחותית – לדוגמא, ילד שנגמל חוזר לפעמים להרטיב וכו', חשוב לא להיבהל או

לכעוס, בתקווה שהשגרה תחזור במהירה.

  1. "החזיקו" את המחשבה שזה זמני : כשאנו נמצאים בחרדה קשה לזכור שזוהי

תקופה זמנית ועם כל החששות ואי הודאות, גם השגרה תחזור.

אייל מנהל השירות הפסיכולוגי זמין עבורכם לשיחה והתייעצות. ניתן ליצור קשר בקו החם כל יום בין השעות 8:00 – 16:00 במספר 052-3595767

בנוסף ניתן לפנות למחלקת החינוך : 04-6708344, 04-6792877 ונחזור אליכם בהקדם.

בברכת הרבה בריאות לכולם,

אייל אורגד                                                                  איתן בר-דרור

פסיכולוג מומחה                                                           מנהל מחלקת החינוך

מנהל השירות הפסיכולוגי